czwartek, 2 lipca 2015

Cudze chwalimy swego nie znamy

Większość moich znajomych za udany urlop uważa wyjazd za granicę, ja wprost przeciwnie. Oczywiście nikogo nie krytykuję, sama też byłam kilkakrotnie za granicą, ale kocham wyprawy po Polsce. Z roku na rok jest coraz lepiej, lepsza baza wypoczynkowa, więcej atrakcji i coraz milsi ludzie. W tym roku z moim M wyruszyliśmy w Świętokrzyskie. Bazę rozbiliśmy w Świętej Katarzynie, u stóp Łysicy


Przepiękny widok - Gołoborze na Łysej Górze
Uklękłam przed relikwią Krzyża Świętego w klasztorze 
Odwiedziłam średniowieczną wioskę w Szklanej Hucie
Poznałam los jaki zaborcy zgotowali polskim zabytkom
Zamek biskupi w Bodzentynie

Przeszłam ulicami i piwnicami najbardziej przestępczego miasta Polski czyli Sandomierza

Kolejne trwałe ruiny ( są plany odbudowy )- zamek Krzyżtopór
W Kurozwękach zwiedziłam komnaty i lochy zamku oraz zobaczyłam stado bizonów
( nawet posmakowałam bizoniego mięsa)

Szydłów - polskie Carcassonne
z kościółkiem Wszystkich Świętych z przepięknymi XIVw polichromiami
Bardzo ciekawe miasto - Kielce
Niedawno oddany do zwiedzania ( kolejny mój ulubiony po zamku Bolków )zamek w Chęcinach
Dzięki rozmowie z Opiekunem zamku w Chęcinach poznaliśmy niesamowitego pasjonata
średniowiecza pana Andrzeja Pędzika i obejrzeliśmy Jego Gród w Siedlcach pod Chęcinami

Ogromny skansen wsi kieleckiej w Tokarni

I na koniec prawdziwa perełka historyczna czyli świadek naszej państwowości - dąb Bartek

I to już koniec naszej wycieczki. Prawda że Polska jest bardzo ciekawa?






























13 komentarzy:

  1. O tak. Polska jest arcyciekawym krajem. sama sporo jeżdżę i zwiedzam troche świata, wiekszość Polski. uważam, że ten kto lubi zwiedzac, w Polsce znajdzie wiele ciekawych miejsc. Dla tych co lubia leniuchować zagranica jest dobra bo pogoda dopisuje zazwyczaj. Piekna miałas wycieczke i bardzo Ci za nia dziekuje. Dzieki Tobie zobaczyłam wiele fajnych miejsc. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne wspomnienia, ciekawe zdjęcia. W Polsce też można spędzić ciekawie czas, osobiście bardziej mnie to interesuje niż piasek i upał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała wycieczka - rewelacyjne zdjęcia :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie cudze chwalimy;)a przecież w Polsce też mamy miejsca do zwiedzania;)jak np.te ktore pokazałaś;) świetna wycieczka;)super!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh jakbym chciała wybrać się do miasta ojca Mateusza :))) Pieknie! Pozdrawiam Aldi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie :) ja może też zawitam do Sandomierza w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację! W Polsce jest wiele miejsc które warto zobaczyć, są tez takie do których wracać warto kilka razy i zawsze coś nowego nas zachwyca. Świętokrzyskie jeszcze przede mną ale uwielbiam wracać na Dolny Śląsk i w Lubuskie.
    Gratuluję wspaniałych wycieczek. Buziole

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem tego zdania w Polsce są cudowne miejsca w Sandomierzu jeszcze nie byłam ale w Kielcach owszem w lutym. Pałac Biskupów Krakowskich i Ogród Włoski po prostu cudo:) pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak uważam! Polska jest cudowna, tylko jej nie znamy.
    Twoja wycieczka przypomniała mi moje wyprawy w tamte strony, są urokliwe!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za wycieczkę :) Nie mogąc jak na razie wyjechać chętnie obejrzałam z Tobą urocze zakątki kielecczyzny . Piękne widoki i zamczyska. Uwielbiam takie włóczęgi. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń

Chusta

Ostatnio wydziergałam sobie taką chustę. Pracowałam nad nią cały miesiąc, po jednym ,dwa , trzy rzędy dziennie, ale było warto. Lubię szydeł...