sobota, 27 sierpnia 2016

Polskie sanktuaria

Razem z mężem zrobiliśmy sobie samochodową pielgrzymkę .
Odwiedziliśmy więc sanktuaria w Świętej Annie, Gidlach, Leśniowie i na Jasnej Górze w Częstochowie. Wszystkie są przepiękne, w jednych panuje gwar, odwiedza je masa ludzi, inne pogrążone w ciszy i skupieniu, otoczone przyrodą. Wszędzie zaś można znaleść kącik do rozmowy z Bogiem.    
Przy sanktuarium Leśniowski można obejrzeć zbiór minerałów i skamieniałości, na Jasnej Górze  w  prezentowane są  wota i zasoby skarbca.  
Po drodze trafiliśmy do zamku w Olsztynie, rewelacja. To kolejne ruiny na mojej liście ulubionych zamków ( można podjechać samochodem bardzo blisko, piękny widok i samego zamku i z niego). Nie przypuszczałam że zamek mógł być taki duży. 
To był piękny dzień i świetne zakończenie tegorocznego lata   
Gidle                          


Święta Anna



Leśniów



Częstochowa







 Olsztyn









4 komentarze:

  1. Kilka lat temu byłam z moją rodziną w Olsztynie. Też bardzo nam się spodobały ruiny zamku i jego piękne okolice. W Polsce jest bardzo dużo pięknych miejsc, jak i sanktuariów. My odwiedziliśmy jeszcze sanktuarium w Wambierzycach. Serdecznie polecam również to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w Wambierzyce kilka lat temu, rzeczywiście wspaniałe.
      Polecam Kodeń, Krzeszów, a jest jeszcze wiele innych.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Piękne, :) zazdroszczę wycieczki :) i słoneczka :)

    OdpowiedzUsuń

Chusta

Ostatnio wydziergałam sobie taką chustę. Pracowałam nad nią cały miesiąc, po jednym ,dwa , trzy rzędy dziennie, ale było warto. Lubię szydeł...